27 Kasım 2017 Pazartesi

Justice League


Ve bir yıldır beklediğim Justice League'i sonunda izledim hem de 4dx olarak. Beklediğime değdi mi: evet, bayıldım mı: hayır. Sonuç: kuvvetli yönleri ve zayıf yönleri ile dengeli bir film olmuş, sinemada izlediğime kesinlikle pişman olmadığım hatta bir kez daha gidebileceğim bir film. Tabii ki DC severlerin muhakkak izlemesi gereken, Marvel severlerin bile beğenebileceği (tam sizlik espriler, yönetmeniniz iyi iş çıkarmış) bir film Justice League. 

Lafı uzatmadan zayıf yönlerinden başkamak istiyorum; bir numaramda yönetmen Joss Whedon var, kendisi iyi bir yönetmen olabilir ama iyi bir Justice League yönetmeni olamamış. Zack Snyder'ın filmi bırakmak zorunda kalması sonrasında zaten beklentilerim minimuma inmişti fakat bence Marvel'cı bir yönetmenin seçilmesi doğru olmamış, sonuçta bu bile Marvelcılar'ın çenesini kapatamadı, filmi yerden yere vurdular başka türlüsü de asla düşünülemezdi. Peki yönetmen neden olmamış benim için, çünkü ben BvS'nin tarzını seviyorum, Snyder ve Nolan'ın o karanlık ve ciddi tarzını seviyorum zira süper kahraman filminde gülmek eğlenmek istesem oturur evde Avengers izlerim. Snyder belki de filmin rekabet edebilmesi için Tim Burton tarzına yaklaşmayı düşündü ama ne gerek vardı? Açılış sahnesinin muhteşemliği vs. After credits sahnesinin saçmalığı ve sonuç: :(

İkinci hüsranım kesinlikle müzikler. Filmin soundtrack albümü çıktığında Danny Elfman'ı görünce başımdan aşağı kaynar sular boşalmıştı ve albümü ilk kez dinlediğimde şoka girdim! Hans Zimmer ve Junkie XL (Man of Steel, Batman vs Superman) ve hatta Rupert Gregson Williams (Wonder Woman) dururken Danny Elfman ne alaka? mp3 çalarında, arabasında, bilgisayarında soundtrack albüm dışında bir şey dinlemeyen bir insanım ben, binden fazla ost albümüm var evet bu konuda biraz saplantılı olabilirim özellikle de söz konusu olan sevdiğim ya da sevmek istediğim filmlerse. Justice League ost albümünde güzel olan üç parça var; birincisi Sigrid ve muhteşem Everybody Knows (bir şarkı bir filme bu kadar mı yakışır), ikincisi Wonder Woman temalı parça (Williams sağolsun) ve üçüncüsü Elfman imzalı Tim Burton Batman'i temalı parça. Sonuç; gerçek anlamda hüsran ve gözyaşı. 

Üçüncü hüsranım maalesef senaryo; gevşek hareketler, komik olduğunu zanneden diyaloglar, gülümseyen süper kahramanlar benim tarzım değil. Bu sahnelere zor katlandım, oyuncuların hatrına çektim diyebilirim (ne çilem varmış). Dünyayı kurtarıyorsunuz arkadaşım kıkırdamayın!

Bunların dışında kuvvetli yönler evet oyuncular. Henry Cavill, Ben Affleck (geçen sene BvS öncesi bunu yazacağım aklımın ucuna bile gelmezdi ama iyi bir Batman oldu kendisi), Gal Gadot, Jason Momoa, Ezra Miller (yine de kendisi bir Barry Allan olamadı gözümde), Ray Fisher, Amy Adams, Jeremy Irons, Diane Lane ve yardımcı rollerdeki herkes özellikle Billy Crudup (valla ağlayacaktım) çok iyi ve uyumlu bir kadro. Filmin tek balonu Amber Heard ama o da göründüğü 30 saniyede güzel görünüyordu. Filmin efektleri şahane, özellikle Amazonlar'ın savaş sahneleri  ciddi harika olmuş. Kurgu iyi ama tabi izlediğimiz bir Zack Snyder cut olmadığından büyük ihtimal kötünün iyisi. Kostümler, mekanlar başarılı, filmin temposu güzel aralarda sizi sıkacak gelişme bölümleri ya da karakter tahlilleri yok örnek bkz. Captain Amerika: Civil War ilk yarısı ve cinnet geçirişim. Kısacası filmde bir süper kahraman filminden beklediğim çoğu şey var o nedenle Justice League'den mutsuz olmadım diyebilirim.

Yazının bu kısmından itibaren ispiyonlu kısım başlıyor. 4dx-3d deneyimimi merak edenler ilgili başlığa kadar atlasınlar lütfen.


Filmin Everybody Knows'lu başlangıcı muhteşemdi, izlerken içim çekildi kesinlikle izlediğim en başarılı Snyder sahnelerinden biri. Adamın başlangıçları muhteşem oluyor zaten söyleyecek bir şey yok. Superman'in dirilişi kesinlikle beklediğim gibi değildi, BvS'nin finalinden sonra o tabutun boş çıkacağından adım kadar emindim Clark'ı görünce gerçek bir şok yaşadım. Hemen öncesinde Barry'nin "Hayvan Mezarlığı" benzetmesi cuk oturmuş, salonda anlayan ve kıkırdayan sadece bizdik ama olsun, Stephen Kingciler'e selam olsun. Superman'li her sahne güzeldi ve hayır Henry Cavill'ın bıyığının CGI'ını filan farkedemedim; o sırada gözlerine kilitlenmiştim ve ağır derecede sallanıyordum, 25 milyon $ harcamalarına değmiş benim için sorun olmadı. Savaş sahneleri, dövüş sahneleri şahaneydi sadece Aquaman'i sevemedim ben fazla esprili kendisi hatta Barry'ye yakışıyor ama ona yakışmıyor Stargate Atlantis'teki Ronon nerde bu nerde. Kötü adam gayet kötü bir adamdı, öyle hemen de yenilmedi sonuna kadar mücadele etti ama Steppenwolf yine de Warner Bros ve rotten tomatoes'un yanlarına bile yanaşamaz. Ve after credits sahnesi; ne gerek vardı?


Gelelim 4dx-3d deneyimime.

Normalde yanımdaki arkamdaki koltuğumu sallayınca deliren birisiyim o nedenle 4dx benim için büyük bir riskti fakat meğer koltuğunuz sallanmıyor resmen uçuyormuş. Filmi İstinye Park Cinemaximum'da izledim ve orijinaline göre eksikleri olsa da (su olayı yok, koku yetersiz, sis az verildi hatta filme odaklandıysanız büyük ihtimal kaçırdınız, koltuklarda kontrol paneli yok) rüzgar-ışık-hareket özellikleri şahaneydi. Hareket dediysem titreme filan değil, sanki uçağınız düşerken film izliyor gibisiniz hatta sıkı tutunmazsanız yeri boylayabilirsiniz, koltuklar filmle tamamen senkronize idi, anlatmakla olmaz cidden yaşamak lazım. Batmobil'de ön koltukta oturuyormuş gibi hissetmek diyorum başka da bir şey demiyorum. 3d'ye karşıyım (özellikle imax teknolojisiz olanına) ama bu bambaşka bir şeymiş. Nette filmin görüntü kalitesinin düştüğü ile ilgili eleştiriler okudum ama filmine göre değişiyor olabilir zira Justice League'de sorun yoktu. 4dx sayesinde filmi daha da beğenmiş olabilirim, inanılmaz eğlenceliydi, yine giderim hatta kesin niyetliyim. Özellikle fantastik-bilimkurgu-macera filmleri izleyiciyseniz 4dx'i en azından bir kez denemelisiniz. Doğru film çok önemli tabi, örneğin Dunkirk'ü 4dx izleyip beğenen az insan var. Fiyat olarak ucuz değil (gözlükle birlikte 41₺ ve evet gözlüğe de para veriyorsunuz o yüzden standart 3d gözlüğünüz ile gidin) ama değer.


Justice League'e mutlaka sinemada gidin, imax ve dublajlı hatta 4dx-3d dublajlı izleyin ve eve dönünce Sigrid Everybody Knows'u dinleyin, benden söylemesi.

Everybody knows that the dice are loaded
Everybody rolls with their fingers crossed
Everybody knows the war is over
Everybody knows the good guys lost
Everybody knows the fight was fixed 
The poor stay poor, the rich get rich
That's how it goes
Everybody knows

Son olarak; Zack Snyder's cut çıksın, derhal çıksın hatta hemen! İnsanlara yeterince işkence çektirdiniz, yarısını kestiğiniz o filmi izlemek hakkımız. Ve rotten tomatoes; çok komiksin ;)

Bkumbay, 26.11.2017

Hiç yorum yok:

Justice League

Ve bir yıldır beklediğim Justice League'i sonunda izledim hem de 4dx olarak. Beklediğime değdi mi: evet, bayıldım mı: hayır. Sonuç...