26 Kasım 2008 Çarşamba

The Fall



Yapım Yılı: 2006
Süre: 117 dk

Oyuncular

Catinca Untaru -- Alexandria
Justine Waddell -- Evelyn
Lee Pace -- Roy Walker / Blue Bandit
Kim Uylenbroek -- Doktor/Büyük İskender
Aiden Lithgow -- Walt Purdy
Sean Gilder -- Otto
Andrew Roussouw -- Mr. Sabatini
Michael Huff -- Dr. Whitaker
Grant Swanby -- Peder Augustine

Yönetmen Tarsem Singh

Senarist
Dan Gilroy
Nico Soultanakis

Yapımcı Tarsem Singh

Müzik Krishna Levy

Küçük bir kızın beş tarihi kahramanla girdiği fantastik maceranın öyküsü.


Nadir filmler vardır ki onda kendinizi bulursunuz, yüreğinizi avucuna alır ve gerçekte hayatın sıktığı gibi sıkar onu. Film izlediğinizi unutursunuz; film sizin için artık gerçek olmuştur, sizden de bir parça vardır onda. The Fall böyle bir film işte.

The Fall'u hem gözlerim hem yüreğimle izledim, konusu hakkında bir şeyler yazacak gücü bulamıyorum kendimde ama kısaca bahsetmeliyim.

5 yaşında babası öldürülmüş, annesi ve kardeşleriyle portakal toplayarak geçimlerine yardımcı olan Alexandria portakal toplarken düşüp kolunu kırıyor ve hastaneye kaldırılıyor. Burda kalbi ve omurgası paramparça olmuş dublör Roy ile tanışıyor. Alexandria ne kadar hayat doluysa Roy bir o kadar ölmek istiyor. Roy Alexandria'ya bir hikaye anlatmaya başlıyor; başrolde kendilerinin olduğu bir hikaye.

Alexandria'nın elinden bırakmadığı kutusu, yavrumun her korktuğunda altını ıslatması, içinde takma dişlerin olduğu portakal, Darwin ve diğer tüm haydutlar, özellikle ve özellikle Alexandria ameliyathanede yatarken Roy'un başucunda olduğu sahneler... Ne diyeceğimi, ne yazacağımı bilemiyorum, kelimelerle ifade edemem. Roy ağladı ben ağladım, Alexandria ağladı ben ağladım düşündükçe de gözlerim doluyor hala.

Mistik atmosferi ve müzikleri, Lee Pace'in o inanılmaz derecede gerçekçi oyunculuğu, Catinca Untaru'nun başlı başına inanılmazlığı ve böylesine iç içe muhteşem bir kurguyu yaratan harika bir yönetmen; Tarsem Singh.

İzlenebilecek bir film değil The Fall, yaşıyorsunuz, iliklerinize kadar hissediyorsunuz ve benim gibi şanssızsanız kendinizden çok şeyler buluyorsunuz filmde, gözleriniz doluyor hatta ağlıyorsunuz.

Milyon kere daha izleyeceğim filmlerden biri The Fall.

Bu arada filmi izlerseniz mutlaka orjinal izleyin, izlediğinizde niye olduğunu anlarsınız.

B.Kumbay

Hiç yorum yok:

Apple Airtag ile Kedi Takibi

  Özellikle yaşadığımız 6 Şubat depremi sonrası, dostlarımızın ve çocuklarımızın kaybolma riskini ortadan kaldırmak bir ihtiyaçtan öte gerek...