26 Kasım 2008 Çarşamba

Asi - Orkun Uçar


"Asi", 12 kitaptan oluşacak “Derzulya” serisinden “Habis Üçlemesi“nin ilk kitabı. Roman, bütünüyle hayal gücüne dayanan, fantastik kurgu kalıplarına sahip. Aynı zamanda içindeki strateji ve entrika yapısıyla da tüm okurları içine çekecek bir destan.

Öykü, şeytana tapma ayinleri sırasında şeytandan daha tehlikeli bir varlıkla tanışan, ondan aldıkları güçle modern dünyayı yıkarak büyünün ve canavarların hükmünde yeni bir diyar kuran grihavarileri anlatıyor. Derzulya adı verilen bu diyar, irili ufaklı pek çok krallığa ve beyliğe bölünmüştür. Derzulya’da asıl yönetim grihavariler elindedir. Ölümsüz havariler krallar ve beylerle satranç tahtasındaki piyonlar misali oynayarak, sonsuz yaşamdan duydukları can sıkıntısını dağıtmaktadırlar. Havarilerden biri, eski modern dünyada acımasız bir seri katilken, oldukça ilginç bir sebebten iyiliğin tarafına geçmeye karar verince işler karışır. Kötülerin güçlerine denk güçlere sahip olan romanın kahramanı, diyarın sayılı iyi karakterlerinden destek alarak yüzyıllarca sürecek bir savaş başlatır. Roman, bu savaşın tarihini ve bugününü anlatıyor.

Seri katilken iyiliğe geçen ve Grihavarilerin ezeli düşmanı olan bu karakterin ilginç bir özelliği de annesinin İngiliz, babasının ise Çanakkaleli bir Türk olması. O: Patrick Sarp Gray!

Kitaptan küçük bir özet:

Günümüz dünyasının 500 yıl sonrası. Uygarlık ve teknoloji unutulmuş, Grihavarilerin başı Janus istediği gibi zulüm ve kötülükle dolu Derzulya’yı kurmuştur. Sarp büyük güçlerle mücadele ederken yorgun ve yenik düşmüş bir çölün derinliklerine saklanmıştır. Ama genç bir anne ölüm döşeğindeyken küçük kız çocuğunu onun korumasına bıraktığında yine başını belaya sokacak olayların içine dalmış olur.

Bu küçük kız çocuğunun peşinde çok fazla güç vardır. Sarp askerlerle, yaratıklarla mücadele ederken hiç beklenmedik bir müttefik bulacaktır. Bu sırada Derzulya’da entrika ve savaşlar tüm gücüyle devam etmektedir!

www.altinkitaplar.com


Kızıl Vaiz ve Asi'yi okudum bitirdim hem de rekor denebilecek bir sürede. Özellikle Kızıl Vaiz gerçekten güzel ve değişik bir kısa hikayeler kitabı. Hikayeler tek bir konuyla birleştirilmiş ama değişik insanlar tarafından anlatılıyor. Hikayeleri çok çok güzel ve yaratıcı buldum, özellikle bilimkurgu ve geleceğin dünyası üzerine çok güzel düşünüyor Orkun Uçar.

Asi'ye gelirsek; epik fantastik bir serinin açılış kitabı olarak çok güzel kurgulanmış ve yazılmış. Asi aslında bir karakter tanıtım kitabı. Seride bundan sonra önümüze çıkacak karakterlerin geçmişlerini, kim olduklarını, nerden geldiklerini ayrıntılı bir şekilde açıklamış yazarımız. Yalnız isimler bildiğimiz isimlere benzemediği için karıştırma olasılığınız var o yüzden size tavsiyem okurken bir kağıda karakterleri not alırsanız daha sonra hem hatırlamış hem de kolayca ayırmış olursunuz. Asi bana şiddetle Kara Kule ve Tılsım'ı hatırlattı (Derzulya; tüm dünyaların merkezi). Orkun Uçar'ın çok sıkı bir Stephen King.ci olduğunu zaten anlıyoruz o yüzden bu esinlenme bence gayet normal ve hatta hoş bile sayılabilir benim hoşuma gitti.

Asi aslında kaynayan bir kazan. Karakterleri ve Derzulya'yı tanıdıktan sonra çok büyük olayların tohumlarının nasıl atıldığını öğreniyoruz. Bu olaylar öyle olaylar ki Derzulya dışında diğer tüm dünyaları da etkileyecek, tıpkı Kara Kule'nin yıkılması gibi belki de kıyamete neden olabilecek. (Kıyamet demişken okuyanlara soruyorum siz de kıyametin alametlerini gördünüz mü Asi'de?). Asi karakterlerinden biri var ki çok kıskandım; Kara Kule'nin onun gibi bir kötüye ihtiyacı vardı; bahsettiğim kişi Janus yani Kızıl Vaiz. Belki bu isimden bile Janus'u Kızıl Kral ile bağdaştırma olanağımız var ama Janus Kızıl Kral'ın yanında gerçek bir kötü. İşin ilginç yanı yardımcılarının onun ve birbirlerinin arkasından devamlı kuyular kazmaları, aynı şeyi herkes için kendisi de yapıyor yani Derzulya'da devamlı ve süregelen bir kötülük var anlayacağınız.

Derzulya'dan kısaca bahsetmek istiyorum. Derzulya 3. Dünya Savaşı'ndan sonra dünyanın meydana geldiği yer. Tüm kıtalar birleşmiş, teknoloji diye bir şey yok ortada, büyü ve büyücüler ön planda, halk bölünmüş ve birbiri ile sürekli soğuk savaş halindeki krallıklarla yönetiliyor, tarım ön planda, vergiler çok ağır, insanların yanında cinler, dejinler ve büyü ile yaratılmış canavarlar geziniyor ortalıklarda, insanlar çoklu tanrılı dine inanaıyor ama tek tanrılı dine mensup olan tek tük kavimler de var. Bunlardan biri "Gökkurt"lar. Gökkurtlar 3. Dünya Savaşı'ndan sonra hayatta kalmış olan ve Janus'un ele geçiremediği Türkler. Kanatları var, uçabiliyorlar ve herkesten gizli dağların içinde bilinmez bir şehirde yaşıyorlar.

Janus'dan başka 2 önemli karakter daha var Asi'de; biri Sarp (yani Asi), annesi İngiliz babası Türk olan Sarp Janus'un en büyük ve dişli düşmanı. Lokan; tanrılara kurban edilmek üzereyken kaçan ve şeytan tarafından kurtarılan; Janus tarafından Dejin'e dönüştürülen ve karısının doğururken öldüğü ölmüş kızı Elem'i avlamak için Sarp'ın yanına gönderilen güçlü bir savaşçı. Biliyorum oldukça karışık geliyor ama kitabı okursanız bu ilginç hikayeyi anlayacaksınız.

Asi'ye bayıldım. Zifir'in dilini ve kurgusunu beğenmemiştim ama Asi belki de Orkun Uçar yalnız yazdığı için gerçekten iyi. Okurken Türk bir yazarın yazdığını anlamıyorsunuz.

Kızıl Vaiz ise dediğim gibi harika bir kısa hikayeler kitabı. İçinde Derzulya'yı da bulacaksınız ve bence önce Kızıl Vaizi hemen ardından Asi'yi okuyun, epik fantastik hikaye severlerin tadına doyamayacakları 2 kitap ikisi de.

Kısacası okuyun öneririm.

Not: Kızıl Vaiz'in sonsözünde bile Stephen King'in adı geçiyor, saymadım ama kitapta yaklaşık 30 kere filan Stephen King ismini görebilirsiniz.



Ek Not: Derzulya Serisi’nden çıkacak kitaplar:

1- Asi (Habis Üçlemesi I / 2005)
2- Sarı İstilâ (Habis Üçlemesi II / Yazılacak)
3- Gri Tanrı (Habis Üçlemesi III / Yazılacak)
4- Mavi Melek (Hasat Üçlemesi I / Yazılacak)
5- Yeşil Kıyamet (Hasat Üçlemesi II / Yazılacak)
6- Mor Ölüm (Hasat Üçlemesi III / Yazılacak)
7- Kızıl Vaiz (Hain Üçlemesi I / 2007)
8- Cellat (Hain Üçlemesi II / Yazılacak)
9- Aşk (Hain Üçlemesi III / Yazılacak)
10- Beyaz Kapı (Yazılacak)
11- Zefir (Yazılacak)
12- Derzulya Öyküleri (Yazılacak)

B.Kumbay

2 yorum:

katherine dedi ki...

Bu kitaptaki karakter isimlerini bana söyleyebilir misin?

Llamrei dedi ki...

Maalesef kitabı okuyalı 2 küsür yıl geçtiği için karakter isimleri aklımda değil. Orkun Uçar'ın son açıklamasına göre Sarı İstila'nın yayımlanması en iyi ihtimal Haziran ayını bulacakmış. Kitap çıktığında önce Asi'yi okumam gerekecek. İki kitabı okuduktan sonra detaylı bir yorum yapabilirim ancak.

Bill Hodges (Mr. Mercedes) Üçlemesi

BAY MERCEDES Mavi Unutmanın Rengidir…    10 Nisan 2009, sabaha karşı. Ekonomik krizden nasibini almış binlerce işsiz in...